tisdag 28 september 2010

TJING TJONG KINES DET VAR DU SOM... NEJ KLARA, INTE FÖR BARNEN

förlåt att vi varit dåligt på uppdatering under helgen men vi har haft  o t r o l i g t  mycket att stå i. vi har nämligen köpt en gaffel! för er som tycker att min glädje är omotiverad så ber jag er bläddra ner till den näst senaste bildkavalkaden och titta på den sista bilden. lyckan är obeskrivlig, jag darrar när jag sitter här framför datorn. martin har precis invigt den och han sa att pasta pesto aldrig, och då menade han verkligen aldrig, smakat så gott. gaffeln har givetvis fått en hedersplats här i skrymslet, det var nästan lite pinsamt att ta med den hem till vår enkla boning, det kändes liksom som om gaffeln var värd så mycket mer. de första nätterna sov den givetvis i sängen mellan martin och mig för att vänja sig vid sin nya familj. jag ville nästan köpa ett vitrinskåp med inbyggd belysning där den kunde ligga och stråla i all sin prakt men jag besinnade mig så småningom eftersom den enda platsen var varit tillräckligt stor för detta åbäke var i duschen... 


idag har jag haft en produktiv dag. jag har diskat och bäddat och lagat mat. bara det måste vara typ 100 vuxenpoäng. oh! och igår köpte jag en tvättbalja så vi får nog plussa på ytterligare 50 poäng där va!? införskaffandet av tvättbaljan motiverades av att vi lämnat in tvätt för etthundrafemtio riksdaler till kinestanten här i huset och fick tillbaka den otvättad. jag vet inte om hon trodde att hon fick betalt för att förvara vår smutstvätt i ett dygn eller var kommunikationen brast men nu tar jag det säkra före det osäkra och tvättar min egen tvätt. nu kommer skrymslet lika sovjet ännu mer med rader av tvätt kors och tvärs överallt. men det är smällar man får ta om man vill vara hel och ren. plus att det börjar bli rätt ohållbart att köpa ett trepack trosor på H&M var tredje dag...


 nu ska vi iväg och dricka te på ett kinesiskt tehus. en dam som heter helen jobbar på martins skola och hon har organiserat denna utflykt. hal som min käre man är så lyckades han snika in mig. whoa field trip!


för övrigt så kommer familjen rading-ploman, det vill säga min kära moder och fader samt min ohängda syster, och besöker oss nu på fredag. jag tänkte att jag för en gångs skull skulle bete mig som den goda dotter jag faktiskt är och möta dem på flygplatsen men när jag fick reda på att de landade 07.20 så la jag den planen på hyllan. jag har inkvarterat dem på det exklusiva hotellet dorsett som ligger på ett praktiskt krypavstånd från skrymslet. jag såg även till att de fick två dubbelrum så att det blev en sängplats över till mig om jag skulle få för mig att vila min trötta rygg en kvart eller så.


nej nu ska jag låtsas att vi har en fungerande spegel i vårt badrum (badrum, HA! badvrå är ett bättre ord) och föröka göra mig lite presentabel. by the way, tack pappa för att jag fått ditt krulliga hår. det är perfekt när luftfuktigheten ligger på 99 % varje dag. jag ser inte alls ut som om jag skaffat affro och försökt borsta håret i motvind på samma gång. 


PEACE
KÄRLEK
KLARA

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Bara så att ni vet det kommer vi att ta en taxi direkt till ert lilla skrymsle så det blir till att stiga upp arla oavsett att du inte möter upp vid flygplatsen.
    Sa du inte nåt om frukost på takterassen? Det blir ju kanon nu när ni har införskaffat bestick.
    Hur är det med hemmafrustatusen? Är det inte läge att uppgradera den?
    Kramar till er båda
    från kära moder

    SvaraRadera