fredag 17 september 2010

LYCKA

jag. är. så. lycklig. 
igår efter middagen (pizza hut oh yes, martin tog en lagre (!) hawaiian surprise och jag tog pasta med chilli (min mun brann seriöst upp och jag frågade artigt martin om jag fick flambera hans mat OBS! inside joke mellan ap och mig) ) så tog jag och martin en välbehövd promenad ut i hong kongs myller. 
vi hade satt upp ett mål för kvällen och hörde oss för bland hong kongs undre kretsar. till slut hamnade vi på en skabbig bakgata och längst inne i en skum butik fylld med massa amuletter och torkade saker och små kinesiska gummor visade  en gammal rynkig kines oss ett hemligt bakre rum och där längst inne på på en dammig hylla bland hajtänder, jadefigurer och uppstoppade djur fanns... tadaa, ett hårspray! (eller så fanns det i en helt vanlig bon jour-affär som tillhör hong kongs topp tre största kedjor, jag börjar bli lite förvirrad här på andra sidan jorden)
i alla fall så kan jag inte skriva mer om det nu. tangenterna är alldeles suddiga, mina ögon är fyllda av glädjetårar.
there is a God after all. 


nu blir det tsim sha tsiu. (som en äkta hong kong-bo kan jag meddela att det uttalas chim sa choy och att kowloon uttalas kaulåån, och det det sägs väldigt snabbt och aggressivt med kinesisk uttal och medföljande stirrande blick. mycket viktigt. så nu vet ni det så att ni inte gör bort er katastrofalt när ni kommer) vi ska äta på en super trevlig restaurang/affär som vi hittade när vi var på beatniks. vi tror att de till och med kan servera god mat. men nu ska vi inte hoppas för mycket, detta är trots allt hong kong. tyvärr hittade vi restaurangen efter att vi ätit sushi på sushi go så vi tänkte att vi skulle gå en runda och komma tillbaka för vi ville liksom inte slösa på denna little piece of heaven utan att ha jobbat upp en ordentlig aptit först. när vi kom tillbaka så hade de stängt. jag älskar hong kong. nej. 
men nu ger vi det ett nytt försök. sen ska jag försöka tjata till mig en monkey business också om allt går enligt planerna. welcome to the good life. 


PEACE
KÄRLEK
KLARA


ps. stay tuned for some fun facts about hong kong. men herre gud vad jag kan låta käck. nu ska jag väcka martin. hejdå.

1 kommentar:

  1. anna rading ploman19 september 2010 kl. 07:12

    Hej små vänner
    Vi var på Malin och Johans bröllopp i går. Malin var oroligt vacker i en "diamant"prydd lång klänning med sitt vackra röda hår uppsatt i en konstnärlig knut. Johan hade inte hästsvans och var ganska snygg han också. Han var väldigt rörd och tagen av stundens allvar medan Malin var cool (som vanligt). Festen i AFs lilla sal för drygt 100 pers var också jättetrevlig med en massa tal som sig bör. Fick ni bilderna???
    Nu har vi röstat och hoppas på lite skype innan vi ska till Ring Ring på middag. Vi måste ju avhandla club Riff i fredag på Mejeriet men det får hållas lite privat tror jag.
    Puss från
    Anna

    SvaraRadera