onsdag 8 september 2010

hej. martin är i skolan och jag är hemma. så nu får ni lyssna på massa babbel eftersom ni är den enda distraktion som finns i vårt lilla skrymsle. jag tränkte kräma in så mycket som möjligt som hänt den senaste tiden för att ni ska bli nöjda och glada. 
vår ac är lagad. ni visste kanske inte om att den varit trasig igen men det har den. enligt fixarlasse här på yes inn hade det bildats massa is som när den smälte orsakade en mindre översvämning här i lägenheten. man var tvungen att ro de 1,54 meterna bort i ´köket´. nej det behövde men inte, men nästan.
 vi har bestämt oss för att börja simma på skolan. superbra träning. martin tycker att vi ska börja med 250 meter. jag tycker att han är klen och säger att allt under 1000 meter är bara trams. vi får väl se vem som livräddar vem. 
martin är som sagt i skolan. klockan är 21.01, han slutar 21.20. outrageous tycker jag. helt okej tycker tydligen kineserna. så tillhör ju de den smartaste procenten high school elever i hong kong och den smartaste halva procenten (!) i kina. hallå mindervärde komplex. jag tänker ha mina soina rykiel platåskor på mig händan efter när jag besöker martins skola.
 efter att ha spenderat allt för mycket tid på diverse restauranger men att hacka tänder (jag överdriver inte) drog jag slutsatsen att något tygstycke att skyla mig med borde införskaffas. alltså styrde jag stegen mot h&m och köpte en svart skjorta. till min oerhödra lycka fanns den i storlek 32 så att även mina oproptionerligt små axlar faktiskt trivdes rätt bra och inte slutade x antal decimeter från axelsömmen som brukligt. denna skjorta skall nu alltid finnas i min väska för att kunna plockas fram vid lämligt tillfälle. (jag har helt fräckt snott denna ide rakt av från min bästa vän hedda var axlar passar i allt. hon har faktiskt oförskämt fina axlar.) nu när vi ämdå pratar ac kan jag passa på att nämna att jag alltid skrivit amerikanarna överst på min lista över vem som älskar ac mest. men nu måste denna lista skrivas om och förstapriset samt vandringspokalen lämnas över till kineserna. jänkarna har det ljummet och man jämför med dessa. ställer du dig 20 meter utanför ett mall så är det lika svalt som en vårdag i lund. så mycket älskar de sin ac. 

nu kommer mamma in på skype så vi hörs lite senare.

PEACE 
KÄRLEK
KLARA

5 kommentarer:

  1. Klara
    Det här typsnittet klarar min syn inte vid den här tiden på dygnet, så sorry, det blir till att kommentera i morgon.
    Pussssssssssssssssss och GOD NATT High time att slagga....

    SvaraRadera
  2. Klara, kanon med simningen. Som den "vattenråtta" du var som liten så är det rätta elementet att träna i när priset för gymkort är galet högt. Kommer precis från massagen på jobbet. Lite lyxigt, men man får klart höjd aktivitetsnivå efteråt så det är en bra investering för kliniken.
    Efter sommarledigheten, även beträffande träning, så börjar just den komma igång, t x innebandyn, tennisen, Gerdahallen och kvällslöpningen. Låter som man inte har tid för annat men så illa är det inte. I allafall är nästa mål London Marathon i april nästa år. Så det är bara att sätta fart på påkarna. Särskilt om man skall ha en janne (uschäkta) mot svågern Jan som redan är uppe i en besvärande hög träningsdos.
    Keep swimming,
    Frippe

    SvaraRadera
  3. anna rading ploman9 september 2010 kl. 04:53

    Det här bådar gott! Det gläder en gammal badvakt att ni ska börja med simträning! Mycket bra och förhoppningsvis inte så dyrt som gym. Om ni satsar på klädsim så är ju ert tvättproblem löst också och du slipper tvätta kläderna i duschen. Klokt tänkt! Jag håller på dig: allt under 1000 m är klent. (Inte därmed sagt att jag håller på dig i alla frågor.) Ser fram emot en rapport framöver.
    Själv ska jag ta en promenad runt huset i sakta mak med Hanna, förutsatt att vi (Hanna)gitter gå så långt. Vi får se.
    Kramar till er båda!
    Anna
    PS (ska lära Frippe i kväll hur han undviker att vara anonym..............)

    SvaraRadera
  4. haha mamma och pappa är såna töntar! vilken rutinerad bloggare du har blivit! jag träffade blondinbella i fredags btw... funderar på att köpa hennes bok egoboost. idag försov jag mig så kom en timme sent till jobbet! det roliga var att emil ringde hem, mamma svarde och sa att jag var på jobbet när jag i själva verket låg och sussade sött i min säng. TROTS detta har jag fått två dagar till nästa vecka. jag hållr på och creatar världens snyggaste födelsedagskort till maria. men mina paintsskills är inte lika bra som de var back in the days. imorgon ska jag inte jobba för en gångs skull utan leka med elin, maria och min nya mobil. fast imorse ville jag slänga den i väggen när den inte ringde och väckte mig. tydligen funkar inte alarmet när man stänger av mobilen. jajaj man kan ju inte få allt. nu ska jag prova outfits till lördag. vi borde skypa imorgon! om inte mamma behöver datorn... ikväll ska jag kolla på schulmans nya serie. nya paradise hotel förväntningaran är höga kan jag säga dig! PUSS MEINE LIEBE

    SvaraRadera
  5. anna rading ploman10 september 2010 kl. 00:03

    Tönt och tönt, man gör så gott man kan. De ringde från iss i morse igen, denna gång direkt till Andrea som tur var, så nu är hon och jobbar i alla fall. I dag beställer vi flygbiljetter så det vore bra om vi kunde skypa lite om hotell osv. Du kan väl plinga, jag sitter framför datorn och jobbar i princip hela dagen.
    PUSS

    SvaraRadera