lördag 4 september 2010

HÅNG FJÅNG

martin tycker att jag försummar er. att jag blivit dåligt på att blogga. att jag helt enkelt tappat stinget. herre gud, bloggen var ju min bebis och nu har martin, den hårt slitande studenten, publicerat hela två inlägg i rad. men det ska bli ändring på det, det lovar jag er kära läsare. jag blev nästan rädd idag när martin hade fler bloggideer än jag. han var som ett litet barn, stutsade upp och ner och kilade än hit än dit för att dokumentera allt ha gjorde. för det är faktiskt så det går till nuförtiden, ögonen, hjärnan, ja hela kroppen är inställd på att hitta bra bloggmaterial. innan våra basbehov mat, dryck och sömn kan tillgodoses måste man hitta bra stoff till bloggen, maslows trappa har liksom fått ett nytt steg. det sitter i reptilhjärnan tror jag. idag hittade vi till exempel en affär som enbart sålde miniatyrmodeller av bussar i olika storlek och utförande. genast tänkte vi: aha! detta kan vara kul att publicera på bloggen, så folk kan fnissa lite för sig själva åt de tokiga kineserna hemma framför datorn. snabbt som attan pilade martin fram och ställde som lite diskret framför skyltfönstret så att jag kunde ta ett sånt där nonchalant och avslappnat bloggfoto. inget poserande som vilken familjesemesterbild som helt, nej nej, bloggbilder ska vara lite mer kreddiga lite whoa-här-står-jag-lite-streetstyle-nonchigt-och-bara-är-liksom. 
men nu blir jag lite osäker, har vi tappat det? platsar verkligen en bild på en bussaffär på bloggen. har vi blivit main stream, passé, old news eller helt enkelt bara jävligt trötta. ett inlägg om en bussaffär kanske platsar på vilken paradise hotell-blogg som helst, men är det inte lite under kinesbloggens värdighet? det gäller ju att aldrig sluta leverera. 
det är kul det här med lite bloggångest. det lägger liksom till en ny dimension i livet. nej jag tror helt enkelt att jag får suga lite på hela busskaramellen. jag håller på det till ett annat tillfälle, när det råder riktig bloggtorka. 


PEACE
KÄRLEK
KLARA

3 kommentarer:

  1. Hej
    Var snäll och gör oss inte så nyfikna. Vi drömmer inte om annat än att få se bussarna! Genast!
    Nu har vi ätit ALLA kantareller vi hittade på Hallandsåsen, eller Hallandsås som de i Stockholm har bestämt att de ska heta. Över min döda kropp säger jag. Det heter Hallandsåsen, Romeleåsen, Söderåsen och så kan man fortsätta i all evighet. Så det så!
    I vilket fall var det litet och gott, men det var tur att vi hade lite annat att äta också.
    Tyvärr fanns inte What about the Morgans på Telias videoutbud så det får bli något annat man (jag) kan somna gott till, efter en hektisk dag i skogen och bland Ängelholms alla damklädesaffärer (heter de så???). Men bröllopsklänningen är fixad i alla fall! Alltså den till Malins bröllop. (För den som ev läser detta inte skall missförstå).
    Det känns skönt att höra att Martin har ork kvar att hoppa och studsa. Vi var lite oroliga för honom, eftersom han inte hörs eller syns så mycket när vi Skypar. Man tycker att eftersom lägenheten är så liten borde han skymta förbi någongång emellanåt. Men inte då. Vi saknar faktiskt hans glada nuna så sätt genast in en bild på honom!
    I morgon ska vi inviga morfar i Skypens otroliga värld. Det ska bli kul. Vi hörs då.
    Sov så gott
    Puss på er båda!

    Anna och Frippe

    SvaraRadera
  2. Hej Klara
    Det var roligt att läsa hur ni har det. Och roligt att pratas vid. Nu ska jag åka hem och prata lite med Oskar. Ha det så bra.
    Kram
    Morfar

    SvaraRadera
  3. Hej
    Klart en bild på en bussaffär passar speciellt om du Klara står framför den!
    Lite bilder på den nya lägenheten om ni har den kvar kunde ju vara lite spännande. Har ni lagat någon mat i ert kök?
    Idag har det varit trädgårdsarbete, Anders kom precis hem haft två bra dagar med Golfförbundet.
    Öresund runt igår var kanon, shopping, sol och nästan bad i Rungstedt sen avlsutades det hela med middag i Köpenhamn.

    SvaraRadera